خبرهای داغ:
مدیرکل کانون استان قزوین خبر داد؛

ارسال بیش از ۲هزار اثر از سراسر کشور در سیزدهمین سوگواره عاشورایی قزوین  

موسوی عنوان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار، بیش از دوهزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سیزدهمین سوگواره عاشورایی قزوین ارسال شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۶۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

قزوین_سیدعلی اکبر موسوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی برگزاری هشت سوگواره کشوری و چهار دوره استانی امسال کانون استان قزوین سیزدهمین فراخوان این رویداد فرهنگی-مذهبی را در سطح کشوری با عنوان «ماه زخمی» منتشرکرد.

وی گفت: در خرداد ۱۴۰۱ سیزدهمین فراخوان سوگواره عاشورایی کانون استان قزوین در سه بخش فرهنگی(قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری)و ادبی (داستانک و شعر)منتشر شد که رقابت قصه‌گویی در سطح استانی و سایر بخش‌ها در گستره سراسری پیش بینی شده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از بخش‌های مختلف این سوگواره، از ارسال هزار و ۴۹۶ اثر عکس، ۳۱۶ اثر شعر ، ۱۵۹ داستانک و ۳۳ اثر قصه گویی به دبیرخانه این رویداد سراسری خبر داد.

موسوی آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی، فراهم سازی امکان ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان در یک آیین سراسری را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره دانست.

بر اساس فراخوان منتشرشده، اعضای کودک و نوجوان و ارشد کانون شرکت‌ کننده در این رویداد دست به خلق آثاری با موضوع‌ اصلی سوگواره زدند و مربیان نیز آثاری را ویژه کودکان و نوجوانان خلق کردند.

گفتنی است؛ سیزدهمین سوگواره سراسری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ۱۴ شهریور امسال در مجتمع فرهنگی و هنری استان قزوین برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار